Pagina's

dinsdag 19 december 2017

kleine dingen

Zo nu en dan valt er wel iets te melden, maar veel is het niet. Inmiddels is het winter, wat we wel gemerkt hebben vorig weekend. door omstandigheden kon ik niet veel fietsen, pas deze week weer. Dus niet door de sneeuw hoeven ploegen.

Nu weer aan het rijden, sinds gisteren weer woon-werk verkeer. De laatste ritten daarvoor ging het wat trager dus een paar kleine dingetjes bekeken. bandenspanning was aardig gezakt. Sinds een paar weken Greenguards eronder liggen op de voorwielen. Netjes op 5 bar gezet, maar dat was voor de koude kwam. Kennelijk en dat is me jaren terug al eens uitgelegd, kan de bandenspanning significant zakken bij vorst. Welnu, mijn Strada staat wel droog, want overdekt, maar niet binnen. Dus wellicht was dit de proef op de som?
Nu weer op 5 bar. Bovendien bleken de O ringen versleten. Het ratelde al even. en bij het uitrijden zonder trappen daalde de snelheid niet heel erg, maar weer goed op snelheid komen ging minder. Vervangen dus. Dat scheelt. Kennelijk hoef je dan de ketting niet door de rol te trekken, maar loopt ie erover heen. En een stuk stiller.

De ritten zijn ook opvallend vaak wat natter. Na lang zoeken heb ik eindelijk een bevredigende oplossing voor het droog houden van mijn hoorapparaten: een sealskin beanie. Lekker warm, wind en waterdicht. Maakt mij dus niet veel meer uit of het regent of niet. Geen zogenaamde waterdichte petten meer, die na een uur niet zo waterdicht blijken. Geen gedonder met capuchons van poncho's, waarlangs het water toch naar binnen sijpelt, omdat je nu eenmaal niet gebukt zit, zoals op een "gewone" fiets, maar enigszins achterover ligt.
Maar ja, tegen dat het zomer wordt moet ik wel weer iets verzinnen, want de beanie is echt een wintermuts.

En dan, de laatste weken zit de gedachte aan een trike in mijn hoofd. heb er al eerder over gedacht, maar sinds Edwin  en Henk  er een hebben, lijkt het wel wat vastere vormen aan te nemen. uit zelfbescherming heb ik mijn budget ervoor wel laag gehouden, max 1000 euro. Dus wie nog iets fatsoenlijks weet te staan of zelf heeft staan: roept u maar.

1 opmerking:

  1. Gewoon de Rapto weer verkopen, dan gaat je budget al flink omhoog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen